The capsule wardrobe – Januártól Márciusig

Nos, vágjunk is rögtön a közepébe.

Új év, új szokások. Egyre többet gondolkodtam mostanában azon, hogy miért nem sikerül elérnem a céljaim. A hiba gyakran ott kezdődik, hogy ki sem tűzöm őket. Bizony, nincs listám, nincs rendszer, nincs eredmény sem. Ezt a problémát nem lesz könnyű orvosolni, a dolog fintora ugyanis az, hogy a célokhoz, listakészítéshez dokumentálás szükséges, a dokumentáláshoz rendszeresség, a rendszerességhez pedig lista. Másoknak ez ördögi körnek tűnhet, de nekem nem. Nekem ez a életem. Hogy egy röpke példával szemléltessem: állandóan kifogásokat gyártok. Például itt ez a blog dolog: tökéleteset szeretnék. Elsőre, és ezért képes vagyok semmit sem tenni, csak ülni és várni a sült galambot (ne feledjük, hogy ezt Gossip Girl nézés vagy egy Instagaram- binge közepén ülve teszem, amikor is azon sírok, én miért nem élem még hozzájuk hasonlóan az életem.

De idén, na jó, kimondom: idén ennek véget fogok vetni. Naptárt vettem, a rendszer miatt. Még ételnaplót is fogok vezetni. Aztán itt ez a szerencsétlen laptop, azért vettem, hogy blogot írjak rajta, de a billentyűi az angol sztenderdnek megfelelőek, ezért eddig rá sem néztem. Ma ez megváltozott, felragasztottam az ékezeteit. Nem tökéletes de hé, írom a blogot? Bizony, hogy írom. 

Nehezen tervezek, inkább az impulzus hajt. Az, hogy ha meglátok valamit, azonnal meg kell szereznem, nekilátnom kivitelezni. Nem tervezek, mert a terveket sosem fejezem be. Így a célok is elhalnak. A teljes átalakuláshoz azt hiszem, hozzájárul majd az is, amire most készülök. Egészen pontosan 5 perce találtam rá (jó mi, ezt nevezem én impulzusnak!) és imádom. Készen állok a kivitelezésre? Hát persze!

Így hát üdvözöllek a Kapszula Gardrób téli változatában.

A Kapszula gardrób igen egyszerű dolog (legalábbis most annak tűnik):

Első lépés | Válassz ki a ruhatáradból 37 boldog kis darabot. Ez a 37 darab tartalmazzon: felsőket, nadrágokat illetve alsókat, ruhákat, kabátokat és cipőket is.

°° Ezt így hogyan is? Egyszerű: szedd ki az EGÉSZ szekrényedet az ágyadra és kezdődhet a válogatás. Az első hónapban talán nem a legegységesebb képet kapod majd, de ez a folyamat segíteni fog eljutni abba a gardróbállapotba, amikor már tökéletesen tisztában vagy azzal, mi áll jól vagy mit is szeretsz igazán hordani. Pénztárcabarát, rendezett, tervezett: Viva la 2015, viva la bise!

°° Miért 37? Ha lebontod a dolgot 9 cipőre, 9 alsóra és 15 felsőre, plusz a maradék négyet 2 egyberuhára és két kabátra: az 37. Ez a szám változhat, de ne változzon túl sokat és arra is figyeljünk, hogy ez a szám nem tartalmazhat: pizsamákat, edzőscuccot, kiegészítőket, fehérneműt és játszós ruhát.

Második lépés | Hordd ezt a 37 darabot, és csakis ezt a 37-et egy szezonon át. A szezon lehet Január- Március (tél) , Április – Június (tavasz) , Július- Szeptember (nyár) és Október- December (tél). Mivel a kiegészítők nem korlátozottak, a határ a csillagos ég. A költséghatékonyság mellett fejlődhet a stílusérzékünk is, mivel ugyanazokat a darabokat kell időről időre új megvilágításba helyeznünk.

Harmadik lépés | Ne vásárolj ez alatt a 3 hónap alatt. A 37 fős hadsereged ez idő alatt nem változhat. Mígnem, elérünk a negyedik lépéshez, amikor is…

Negyedik lépés | A szezon utolsó két hetében indulhat a felkészülés az új szezonra: tervezz és szerezd be azokat a dolgokat, amikre az új kapszuládnak szüksége lehet. Lenge nyári ruha? Szalmakalap? Sícipő? The time is now.

Ötödik lépés | A hangsúly a minimalizmuson van. Abban a két hétben, mikor végre beszabadulsz a plázába, ne vidd túlzásba. Legyen drágább, de időtálló és már- már befektetés-jellegű minden újonnan beszerzett darabod.

Utóirat | Segítség a rendszerezésben

Bontsd csoportokra a ruháidat

°° Imádom, akár azonnal felvenném: azonnal vissza vele a szekrénybe.

°° Talán: drága volt, de sosem hordtam, sosem szerettem igazán, de mindig szerettem volna szeretni, szentimentális, emlékeket őrző bár ritkán viselt darabok. Ők a garázsba mennek egy kartondobozba, és ha már úgy érezzük, újra készen állunk bármelyik darabra, mindig ott lesznek nekünk.

°° Nope: ez önmagáért beszél, elajándékozni, eladni, elvaterázni, kidobni, megszabadulni tőlük.

°° Szezonális: ismét önmagáért beszél, a nyári kapszuládnak nem kell a bunda és a télinek sem a short… Hacsak nem akarod  átvinni őszre egy vastag harisnyával… Erről később még beszélünk.

°° Plusz egy: látogass el erre az oldalra, ahol egy fantasztikus Kapszula Tervezőt találsz!

Ha kevésnek  érzed: tervezz + vásárolj. Ha soknak: irány a “talán- garázs” dobozba

A Kapszula Gardróbról bővebben Caroline blogjában, az Un-fancy.com -on olvashattok (angolul).

Holnap elhozom a saját, téli Kapszulám darabjait, addig is, folytatom 2015 előkészítését 🙂

Trudie xx

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

